«Дамытушы ойындар арқылы баланың танымдық әрекетін арттырамыз» » №37 "Бәйтерек" бөбекжай-бақшасы
Жамбыл облысы
Тараз қаласы әкімдігінің білім бөлімінің
№37 "Бәйтерек" бөбекжай-бақшасы"
мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Приемная
+7(7262) 54-31-03
Бухгалтерия
+7(7262) 54-31-03
Версия для
слабовидящих
» » «Дамытушы ойындар арқылы баланың танымдық әрекетін арттырамыз»
22
ноябрь
2024

«Дамытушы ойындар арқылы баланың танымдық әрекетін арттырамыз»

Шебер сынып: «Дамытушы ойындар арқылы баланың танымдық әрекетін арттырамыз».


Мақсаты:   Балалардың ойлау қабілетін, шығармашылық және логикалық дағдыларын дамыту үшін түрлі дамытушы ойындарды пайдалану әдіс-тәсілдерін үйрету. 


Кіріспе:

Дамытушы ойындар балалардың ой-өрісін кеңейту, саналы ойлау, тілдік қабілеттерін жетілдіру, қиялдарын дамыту үшін маңызды құрал болып табылады. Олар тек қана білімді игеруді емес, сондай-ақ баланың жеке тұлғалық қасиеттерін қалыптастыруға ықпал етеді.

 Шебер сыныптың мақсаты — педагогтарға балалармен жұмыс барысында дамытушы ойындарды тиімді пайдалану жолдарын көрсету.

1. Дамытушы ойындардың түрлері


1.1 Логикалық ойындар

- Мақсаты: Логикалық ойлау, зейін, мәселені шешу дағдыларын дамыту.

- Мысалдар:

  - "Кубиктерді жинау" — балаларға түрлі түстер мен пішіндерден тұратын кубиктер беріледі. Олар осы кубиктерден белгілі бір пішіндер мен бейнелерді құрастырады.

  - "Сөздер мен синонимдер" — балаларға бір сөз беріледі, олар сол сөздің синонимін табуға тиіс. Мысалы, "қуанған" — "қуанышты", "көркем" — "әдемі".


1.2 Тіл дамыту ойындары

- Мақсаты: Тілдік қорды дамыту, сөздік қорды байыту.

- Мысалдар:

  - "Жасырын сөздер" — балаларға бір сөздің әріптері беріледі, олар осы әріптерден сөздерді құрастыруы қажет

: - "Сөйлем құрау" — балаларға сөздер беріледіолардан дұрыс сөйлем құрастыруы керек.


1.3 Креативті ойындар

- Мақсаты: Қиялды дамыту, шығармашылық қабілетті арттыру.

- Мысалдар:

  - "Картинаны аяқта" — балаларға жартылай аяқталған сурет беріледі, олар суретті толықтырып, өз қиялдарына сәйкес аяқтайды.

  - "Сурет бойынша әңгіме" — балаларға бір сурет көрсетіледі, олар сол суретке қарап, қысқаша әңгіме немесе оқиға құрастырады.


1.4 Қозғалыс ойындары

- Мақсаты: Физикалық дағдыларды дамыту, дене қимылдарын үйлестіру.

- Мысалдар:

  - "Қашықтықты өлшеу" — балалар белгілі бір затты немесе көзбен өлшеу арқылы қашықтықты анықтауы керек.

  - "Құпия тапсырма" — балаларға түрлі тапсырмалар беріледі, оларды орындап, соңында сыйлық алады.

2. Дамытушы ойындарды өткізу әдіс

2.1 Ойынның мақсаттары мен ережелерін түсіндіру:

- Ойынның мақсаты мен негізгі ережелерін балаларға алдын ала түсіндіру маңызды. Бұл олардың ойын барысында түсіністікпен жұмыс істеуіне мүмкіндік береді.

- Мысалы, егер ойын логикалық болса, онда балаларға қалай ойнау керектігін және не үшін ойнап жатқанын түсіндіру қажет.


2.2 Ойынның кезеңдері:

1. Басталу кезеңі: Ойынның ережелері мен мақсатын түсіндіру.

[11:37, 09.01.2025] Арай: 2. Орындау кезеңі: Балалар өздерін ойын барысында көрсетуі керек. Мұнда олардың белсенділігі мен қызығушылығы маңызды.

3. Қорытынды кезеңі: Ойын аяқталғаннан кейін, балалармен ойынның нәтижелері туралы пікірлесу. Қандай тапсырмалар жеңіл болды, қайсысы қиын болды, не үйрендік.


2.3 Ойынның түрін өзгерту:

- Егер ойын барысында балалардың қызығушылығы төмендесе, оны әртүрлі тәсілдермен өзгертіп, жаңартып отыру қажет.

- Мысалы, бір тақырыпта бірнеше түрлі ойын жүргізуге болады немесе ойынға жаңа элементтер қосып, оны қызықты етуге болады.

3. Ойындарды қалай тиімді пайдалану керек?


3.1 Әр баланың ерекшеліктерін ескеру:

- Әр баланың даму деңгейі әртүрлі. Сондықтан ойындарды өткізу кезінде, олардың жеке қабілеттері мен қызығушылықтарын ескеру маңызды. Мысалы, бір бала логикалық ойындарды жақсы көруі мүмкін ал екіншісі шығармашылық ойындарды ұнатуы мүмкін.

 Ойындар тек білімді игеруге ғана емес, сондай-ақ балалардың тәртібін, жауапкершілігін, өзара көмек көрсету және ынтымақтастық дағдыларын дамытуға көмектеседі.

4. Шебер сыныптың практикалық бөлімі

4.1 Ойындарды көрсету:

Шебер сынып барысында келесі ойындар көрсетіледі:

- "Сөздер әлемі" – балалар әртүрлі тақырыптар бойынша сөздер жинап, олардан сөйлемдер құрастырады.

- "Көкөністер мен жемістер" – балаларға көкөністер мен жемістер туралы ақпарат беріледі, олардың қасиеттері мен түрлерін талқылайды, содан кейін топтарда оларды жіктеп, нақты сұрақтарға жауап береді.

- "Логикалық лабиринт" – балалар логикалық тапсырмалар мен жұмбақтарды шешу арқылы лабиринттен шығу керек.


4.2 Ойындардың талдауы:

- Әр ойынның тиімділігі, оның баланың дамуындағы маңыздылығы туралы талқылау жүргізіледі.

4.3 Қатысушылардың тәжірибесімен бөлісу:

- Шебер сыныпқа қатысушылар өз тәжірибелерімен бөлісіп, ойындарды қалай өткізетіндері, олардың нәтижелері туралы пікірлерін айтады.

Қорытынды

Дамытушы ойындар — балалардың жан-жақты дамуына ықпал ететін маңызды құрал. Мұндай ойындар балаларға ойлау қабілеттерін дамытуға, тілін жетілдіруге, шығармашылық дағдыларын арттыруға көмектеседі. Шебер сыныптың мақсаты — педагогтарға осы ойындарды тиімді пайдалану жолдарын көрсету, балалармен жұмыс барысында шығармашылық пен логиканы үйлестіре отырып, олардың дамуына ықпал ету.

                        Тәрбиеші: Дауренова М.

Прокомментировать
Введите код с картинки:* Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив