Консультациялық пункт - №37 "Бәйтерек" бөбекжай-бақшасы http://37-taraz.balabaqshasy.kz/ ru Консультациялық пункт - №37 "Бәйтерек" бөбекжай-бақшасы DataLife Engine Ата-аналарға арналған жадынама: "Балалардың жол-көлік жарақаттануының алдын алу" http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22276-ata-analara-arnalan-zhadynama-balalardy-zhol-klk-zharaattanuyny-aldyn-alu.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22276-ata-analara-arnalan-zhadynama-balalardy-zhol-klk-zharaattanuyny-aldyn-alu.html Ата-аналарға арналған жадынама: "Балалардың жол-көлік жарақаттануының алдын алу"

Тәрбиеші: М.Дауренова

Ата-аналарға арналған жадынама:
"Балалардың жол-көлік жарақаттануының алдын алу"
 Құрметті ата-аналар, балалармен жол қозғалысы ережелерін бекітіңіз: - ересектерсіз сіз жолға шыға алмайсыз, сіз ересек адаммен бірге қолыңыздан жүресіз, жарылып кетпеңіз, тротуардан шықпаңыз;
- көшеде жүру тротуардың оң жағына жабысып, тыныш қадаммен жүруі керек; - барлық көліктердің тоқтағанына көз жеткізіп, жолды тек жаяу жүргіншілер жолымен бағдаршамның жасыл сигналына өтуге болады; - жол тек көлік құралдарына арналған;
Балаларды жол қозғалысы ережелерімен жүйелі, кедергісіз таныстыру қажет. Ол үшін көшеде, Балабақшаға барар жолда тиісті жағдайларды пайдаланыңыз. Көшеде баламен бірге болған кезде оған жолда көлікпен, жаяу жүргіншілермен болып жатқанның бәрін түсіндіру пайдалы. Мысалы, қазіргі уақытта жолдан неге өтпеу керек, бұл жағдайда жаяу жүргіншілер мен көліктерге арналған ережелер қандай, бұзушыларға назар аударыңыз, олар ережелерді бұзады. Балада визуалды есте сақтау қабілетін дамыту, визуалды әсерлерді нығайту үшін, балабақшадан онымен бірге оралып, үйге баратын жолды өзіңіз табыңыз немесе керісінше, сізді таңертең балабақшаға апарыңыз.
     Балаға жол ережелері туралы өлеңдер оқып, жол белгілері мен әртүрлі жол жағдайлары бар суреттерді көрсету пайдалы. Көшедегі әртүрлі жағдайларды бейнелейтін ойдан шығарылған сюжеттер бойынша ойындарды ұйымдастырыңыз. Ойын балаға жол грамотасын үйретудің жақсы құралы болып табылады.
     Есіңізде болсын! Бала сізден – ата-анаңыздан, басқа ересектерден үлгі ала отырып, көше заңдарын үйренеді. Сіздің мысалыңыз сіздің балаңызға ғана емес, басқа балаларға да тәртіпті мінез-құлықты үйретсін!]]>
Ата-аналарға арналған жадынама: "Балалардың жол-көлік жарақаттануының алдын алу"

Тәрбиеші: М.Дауренова

Ата-аналарға арналған жадынама:
"Балалардың жол-көлік жарақаттануының алдын алу"
 Құрметті ата-аналар, балалармен жол қозғалысы ережелерін бекітіңіз: - ересектерсіз сіз жолға шыға алмайсыз, сіз ересек адаммен бірге қолыңыздан жүресіз, жарылып кетпеңіз, тротуардан шықпаңыз;
- көшеде жүру тротуардың оң жағына жабысып, тыныш қадаммен жүруі керек; - барлық көліктердің тоқтағанына көз жеткізіп, жолды тек жаяу жүргіншілер жолымен бағдаршамның жасыл сигналына өтуге болады; - жол тек көлік құралдарына арналған;
Балаларды жол қозғалысы ережелерімен жүйелі, кедергісіз таныстыру қажет. Ол үшін көшеде, Балабақшаға барар жолда тиісті жағдайларды пайдаланыңыз. Көшеде баламен бірге болған кезде оған жолда көлікпен, жаяу жүргіншілермен болып жатқанның бәрін түсіндіру пайдалы. Мысалы, қазіргі уақытта жолдан неге өтпеу керек, бұл жағдайда жаяу жүргіншілер мен көліктерге арналған ережелер қандай, бұзушыларға назар аударыңыз, олар ережелерді бұзады. Балада визуалды есте сақтау қабілетін дамыту, визуалды әсерлерді нығайту үшін, балабақшадан онымен бірге оралып, үйге баратын жолды өзіңіз табыңыз немесе керісінше, сізді таңертең балабақшаға апарыңыз.
     Балаға жол ережелері туралы өлеңдер оқып, жол белгілері мен әртүрлі жол жағдайлары бар суреттерді көрсету пайдалы. Көшедегі әртүрлі жағдайларды бейнелейтін ойдан шығарылған сюжеттер бойынша ойындарды ұйымдастырыңыз. Ойын балаға жол грамотасын үйретудің жақсы құралы болып табылады.
     Есіңізде болсын! Бала сізден – ата-анаңыздан, басқа ересектерден үлгі ала отырып, көше заңдарын үйренеді. Сіздің мысалыңыз сіздің балаңызға ғана емес, басқа балаларға да тәртіпті мінез-құлықты үйретсін!]]>
admin Fri, 30 May 2025 11:42:26 +0600
"Бала денсаулығы біздің қолымызда" кеңес беру http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22273-bala-densaulyy-bzd-olymyzda-kees-beru.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22273-bala-densaulyy-bzd-olymyzda-kees-beru.html медбике: Әзімшар Еркемай

СІЗДЕР ҮШІН, АТА-АНАЛАР!

1. Ең алдымен, қоршаған ортаның емдік табиғи факторларын белсенді қолдану қажет: таза су, күн сәулесінің ультрафиолет сәулелері, таза ауа, өсімдіктердің фитонцидтік қасиеттері, өйткені табиғаттың табиғи күштері қоршаған ортаның үйреншікті компоненттері болып табылады және организмнің тіршілік әрекеті үшін қажет.
2. Балаға сабырлы, жылы шырайлы психологиялық ахуал қажет. Баланың қатысуымен сұрыптау оның неврозының пайда болуына ықпал етеді немесе жүйке жүйесінің бұрыннан бар бұзылыстарын күшейтеді. Мұның бәрі баланың денесінің қорғаныс қабілетін төмендетеді. Осыны ескере отырып, біз әрқашан жақсы көңіл-күйде болуға тырысуымыз керек. Есіңізде болсын, егер біз күлімсіресек, бірден жеңілдейді, қабағымызды түйсек, қайғы-қасірет пайда болады. Эмоционалды тұрақтылық және онымен байланысты мінез-құлық тәрбиеленеді. Бұл жерде біз көрген және естіген нәрселермен дұрыс және ұтымды қарым-қатынас жасай білу маңызды. Ендеше көбірек күліп, бір-бірімізге қуаныш сыйлайық!
3. Күннің дұрыс ұйымдастырылған тәртібі: күндізгі уақытта балалардың ұйқысы мен ұйқысының оңтайлы үйлескен кезеңдері. Режим балаларды тәртіпке шақырады, пайдалы әдеттердің қалыптасуына ықпал етеді, оларды белгілі бір ырғаққа дағдыландырады. Серуендеу - күнделікті режимнің маңызды компоненттерінің бірі. Бұл демалыстың ең тиімді түрі, дененің қарсылығын арттырады, оны қатайтады. Серуендеуді спорттық және ашық ойындармен үйлестіру жақсы. Режимнің маңызды құрамдас бөлігі – Ұйқы. Кішкентай баланың бір уақытта (күндіз де, түнде де) ұйықтап кетуі өте маңызды.Баланың үй режимі балабақша күн тәртібінің жалғасы болуы керек, әсіресе демалыс күндері.
4. Дұрыс тамақтану: диетаға А, В, С және Д дәрумендеріне, минералды тұздар мен ақуызға бай тағамдарды қосу. Барлық тағамдарды тазартылмаған, қоспасыз, дәмдеуіштерсіз және консерванттарсыз табиғи өнімдерден дайындаған жөн. Балалардың рационына сүзбе, қарақұмық және сұлы майын қосу жиі кездеседі. Тамақтану режимі маңызды – тамақтану арасындағы белгілі бір аралықтарды сақтау.
5. Өз ағзаңызды сауықтыруға деген қызығушылықты қалыптастыру. Бала адам ағзасының құрылымы туралы неғұрлым тезірек түсінікке ие болса, қатаюдың, қимыл-қозғалыстың, дұрыс тамақтанудың маңыздылығын білсе, соғұрлым ол салауатты өмір салтына тезірек бейімделеді. Егер баланы күштеп дене шынықтырумен айналысуға және гигиена ережелерін сақтауға мәжбүрлесе, онда бала бұған деген қызығушылығын тез жоғалтады. Бала мектепке қабылданған кезде оның физикалық даму деңгейі маңызды болып табылады. "Зиян келтірме" қағидасы баланың тәрбиесі мен дамуына негіз қалануы керек.
6. Денсаулықты нығайту үшін серуендеу мен жүгіру тиімді, адам ағзасын аурулардың пайда болуынан қорғайтын. Олар айқын жаттығу әсеріне ие және дененің қатаюына ықпал етеді. Шынығу дегеніміз не? Ағзаның қоршаған ортаның бірқатар факторларының қолайсыз әсеріне төзімділігін организмге сол факторлардың аз мөлшерде жүйелі түрде қысқа мерзімді әсер етуі арқылы арттыру. Шынығу нәтижесінде организм қоршаған ортаның өзгермелі жағдайларына бейімделеді. Дені сау баладан гөрі әлсіреген бала үшін қатаюдың маңызы зор. Дәстүрлі шынықтыру әдістерімен қатар (ауа ванналары, аяқты сумен емдеу, шаю) дәстүрлі емес әдістер де кеңінен қолданылады:
  • Қарама-қарсы ауаны қатайту (жылыдан салқын бөлмеге дейін);
  • Жалаң аяқ жүру, сонымен бірге аяқтың доғалары мен байламдары күшейтіліп, жалпақ табанның алдын-алу шаралары жүргізілуде. Жаз мезгілінде балаларға ыстық құм мен асфальтта, қатты тітіркендіргіш рөлін атқаратын ұсақ тастар мен төмпешіктерде жалаңаяқ жүруге мүмкіндік беріңіз. Жылы құм, жұмсақ кілем, шөп тыныштандыратын әсерге ие. Жалаңаяқ жүргенде барлық бұлшықеттердің белсенділігі артады, бүкіл денеде қан айналымы қозғалады, ақыл-ой белсенділігі жақсарады.
  • Контрастты душ – бұл үйде қатаюдың ең тиімді әдісі.
  • Тамақтың температурасын төмендетіп, салқын сумен шаю – мұрын-жұтқыншақ ауруларының алдын алу әдісі.
Егер сіз балаңыздың денсаулығын көргіңіз келсе– күн сайын қатаю процедураларын жүргізуіңіз керек. Минималды қатаю – ауа мен су процедуралары, дұрыс таңдалған киім.
Баланың денесінің қорғаныс қабілетін арттыру үшін дәрумендер қабылдау ұсынылады. Витаминдер зат алмасуға қатысады және жеке биохимиялық және физиологиялық процестерді реттейді.
Баланың денсаулығына соққы жасалады ата-аналардың зиянды тенденциялары. Жасыратыны жоқ, темекі шегетін әкелер мен аналардың балалары темекі шекпейтіндерге қарағанда бронх-өкпе ауруларымен жиі ауырады.
ЕСІҢІЗДЕ БОЛСЫН! БАЛАНЫҢ ДЕНСАУЛЫҒЫ СІЗДІҢ ҚОЛЫҢЫЗДА!!!]]>
медбике: Әзімшар Еркемай

СІЗДЕР ҮШІН, АТА-АНАЛАР!

1. Ең алдымен, қоршаған ортаның емдік табиғи факторларын белсенді қолдану қажет: таза су, күн сәулесінің ультрафиолет сәулелері, таза ауа, өсімдіктердің фитонцидтік қасиеттері, өйткені табиғаттың табиғи күштері қоршаған ортаның үйреншікті компоненттері болып табылады және организмнің тіршілік әрекеті үшін қажет.
2. Балаға сабырлы, жылы шырайлы психологиялық ахуал қажет. Баланың қатысуымен сұрыптау оның неврозының пайда болуына ықпал етеді немесе жүйке жүйесінің бұрыннан бар бұзылыстарын күшейтеді. Мұның бәрі баланың денесінің қорғаныс қабілетін төмендетеді. Осыны ескере отырып, біз әрқашан жақсы көңіл-күйде болуға тырысуымыз керек. Есіңізде болсын, егер біз күлімсіресек, бірден жеңілдейді, қабағымызды түйсек, қайғы-қасірет пайда болады. Эмоционалды тұрақтылық және онымен байланысты мінез-құлық тәрбиеленеді. Бұл жерде біз көрген және естіген нәрселермен дұрыс және ұтымды қарым-қатынас жасай білу маңызды. Ендеше көбірек күліп, бір-бірімізге қуаныш сыйлайық!
3. Күннің дұрыс ұйымдастырылған тәртібі: күндізгі уақытта балалардың ұйқысы мен ұйқысының оңтайлы үйлескен кезеңдері. Режим балаларды тәртіпке шақырады, пайдалы әдеттердің қалыптасуына ықпал етеді, оларды белгілі бір ырғаққа дағдыландырады. Серуендеу - күнделікті режимнің маңызды компоненттерінің бірі. Бұл демалыстың ең тиімді түрі, дененің қарсылығын арттырады, оны қатайтады. Серуендеуді спорттық және ашық ойындармен үйлестіру жақсы. Режимнің маңызды құрамдас бөлігі – Ұйқы. Кішкентай баланың бір уақытта (күндіз де, түнде де) ұйықтап кетуі өте маңызды.Баланың үй режимі балабақша күн тәртібінің жалғасы болуы керек, әсіресе демалыс күндері.
4. Дұрыс тамақтану: диетаға А, В, С және Д дәрумендеріне, минералды тұздар мен ақуызға бай тағамдарды қосу. Барлық тағамдарды тазартылмаған, қоспасыз, дәмдеуіштерсіз және консерванттарсыз табиғи өнімдерден дайындаған жөн. Балалардың рационына сүзбе, қарақұмық және сұлы майын қосу жиі кездеседі. Тамақтану режимі маңызды – тамақтану арасындағы белгілі бір аралықтарды сақтау.
5. Өз ағзаңызды сауықтыруға деген қызығушылықты қалыптастыру. Бала адам ағзасының құрылымы туралы неғұрлым тезірек түсінікке ие болса, қатаюдың, қимыл-қозғалыстың, дұрыс тамақтанудың маңыздылығын білсе, соғұрлым ол салауатты өмір салтына тезірек бейімделеді. Егер баланы күштеп дене шынықтырумен айналысуға және гигиена ережелерін сақтауға мәжбүрлесе, онда бала бұған деген қызығушылығын тез жоғалтады. Бала мектепке қабылданған кезде оның физикалық даму деңгейі маңызды болып табылады. "Зиян келтірме" қағидасы баланың тәрбиесі мен дамуына негіз қалануы керек.
6. Денсаулықты нығайту үшін серуендеу мен жүгіру тиімді, адам ағзасын аурулардың пайда болуынан қорғайтын. Олар айқын жаттығу әсеріне ие және дененің қатаюына ықпал етеді. Шынығу дегеніміз не? Ағзаның қоршаған ортаның бірқатар факторларының қолайсыз әсеріне төзімділігін организмге сол факторлардың аз мөлшерде жүйелі түрде қысқа мерзімді әсер етуі арқылы арттыру. Шынығу нәтижесінде организм қоршаған ортаның өзгермелі жағдайларына бейімделеді. Дені сау баладан гөрі әлсіреген бала үшін қатаюдың маңызы зор. Дәстүрлі шынықтыру әдістерімен қатар (ауа ванналары, аяқты сумен емдеу, шаю) дәстүрлі емес әдістер де кеңінен қолданылады:
  • Қарама-қарсы ауаны қатайту (жылыдан салқын бөлмеге дейін);
  • Жалаң аяқ жүру, сонымен бірге аяқтың доғалары мен байламдары күшейтіліп, жалпақ табанның алдын-алу шаралары жүргізілуде. Жаз мезгілінде балаларға ыстық құм мен асфальтта, қатты тітіркендіргіш рөлін атқаратын ұсақ тастар мен төмпешіктерде жалаңаяқ жүруге мүмкіндік беріңіз. Жылы құм, жұмсақ кілем, шөп тыныштандыратын әсерге ие. Жалаңаяқ жүргенде барлық бұлшықеттердің белсенділігі артады, бүкіл денеде қан айналымы қозғалады, ақыл-ой белсенділігі жақсарады.
  • Контрастты душ – бұл үйде қатаюдың ең тиімді әдісі.
  • Тамақтың температурасын төмендетіп, салқын сумен шаю – мұрын-жұтқыншақ ауруларының алдын алу әдісі.
Егер сіз балаңыздың денсаулығын көргіңіз келсе– күн сайын қатаю процедураларын жүргізуіңіз керек. Минималды қатаю – ауа мен су процедуралары, дұрыс таңдалған киім.
Баланың денесінің қорғаныс қабілетін арттыру үшін дәрумендер қабылдау ұсынылады. Витаминдер зат алмасуға қатысады және жеке биохимиялық және физиологиялық процестерді реттейді.
Баланың денсаулығына соққы жасалады ата-аналардың зиянды тенденциялары. Жасыратыны жоқ, темекі шегетін әкелер мен аналардың балалары темекі шекпейтіндерге қарағанда бронх-өкпе ауруларымен жиі ауырады.
ЕСІҢІЗДЕ БОЛСЫН! БАЛАНЫҢ ДЕНСАУЛЫҒЫ СІЗДІҢ ҚОЛЫҢЫЗДА!!!]]>
admin Thu, 15 May 2025 11:36:31 +0600
"Мектеп жасына дейінгі балалардың тыныс алу гимнастикасы" http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22272-mektep-zhasyna-dejng-balalardy-tynys-alu-gimnastikasy.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22272-mektep-zhasyna-dejng-balalardy-tynys-alu-gimnastikasy.html "Мектеп жасына дейінгі балалардың тыныс алу гимнастикасы"

логопед К.Н.Тайшабарова

Сөйлеу кезінде пайда болатын тілдік тыныс алудың маңызына ерекше көңіл бөлген жөн. Сөзіміз түсінікті болуы үшін қарапайым тәжірибе жасап көрейік: алақаныңызды ауызыңызға жақындатыңыз және кез келген бір дыбысты айтыңыз. Сіз ауа ағымы алақаныңызға тигенін сезесіз. Тыныс алып дем шығарғанда дыбыс шығады, ал дыбыстар тілдік ағымға қосылады, бірнеше дыбыстан сөз, әрі қарай сөйлем туындайды және осының бәрін анық не көмескі, жәй не қатты айтуға болады.Демек, айтылған сөз дәлдігі, тазалығы және әсерлілігі тілдік тыныс алуға байланысты. Сондықтан да тілдік тыныс алуды басқара білуге үйрету қажет. Осы орайда тыныс алу гимнастикасы бойынша арнайы жаттығуларды ұсынуға болады.

Тыныс алу жаттығуларының мақсаты баланың тілдік тыныс алуын дамыту.Алғашқы жаттығулар дене бітімін дұрыс қалыптастыруға бағытталады: тілдік тыныс алу өз жолында бұлшықет кедергілеріне, қыспаққа түспеуі тиіс. Егер біз иық және мойын бұлшықеттеріне қысым түсірмей, басымызды тік және еркін ұстап, дұрыс тұрсақ, онда еркін тыныс алып, сөйлей аламыз. Сондықтан да ең алдымен сымбаттылық әліппесіне көңіл бөліңіз.

Балалар тілдік тыныс алу барысында дем алудың қысқа, дем шығарудың ұзағырақ боларын түсінуі тиіс. Бірқатар жаттығулар тілдік тыныс алуды ретке келтіруге көмектеседі: сөзді, сөйлемді дұрыс айту үшін ауаны үнемді «шығындауға», үзіліс кезінде жұмсақ, естіртпей ауа «жинауға», жеңіл, әрі шынайы тыныс алуға үйретеді.Осы жаттығулардың негізі – тыныс алуды реттеу, яғни дем жұтып, дем шығаруды дұрыс кезектестіре білу, ерікті түрде ақырын дем шығара білу.

Алдымен дұрыс дем алу және дем шығаруға үйретеміз:

мұрынмен дем не ауа жұту – ауыз арқылы дем шығару,қысқа терең дем алу – ақырындап дем шығару,ақырын терең дем алу – қысқа шұғыл дем шығару

Тыныс алу жаттығуларын жақсылап желдетілген бөлмеде және сабақтың бастапқы сәтінде өткізген жөн. Балалар тұрып, қымсынбай-қысылмай денесін тік ұстайды. Жаттығуларды орындау үшін ауаны мұрын арқылы жинап, ал шығарғанда алдымен беске дейін (хормен) санаймыз, кейін біртіндеп (сабақтан сабаққа, жаттығудан жаттығуға көшкенде) санауды онға дейін ұлғайтамыз. Кері санауға да болады.

Егер тыныс алу жаттығулары ойын элементінен тұратын болса (яғни, жеңімпаз анықталса), онда жаттығу жүргізушінің (тәрбиеші ғана емес, жаттығудың орындалуын дұрыс түсінген бала да жүргізуші болады) белгісімен орындалады. Тәрбиеші балалармен бірге жаттығуды бір мезетте бастауы үшін қолданылатын белгілерді (жаттығудың басталуы – жүрісі - аяқталуы) алдын-ала келісіп алады.

Артикуляциялық жаттығулар. Тіл дыбыстарын жасауда дыбыстау мүшелерінің қызметін артикуляция деп атайды. Біздің міндетімізге дикция ақауларын түзету емес, дыбыстардың анық, дұрыс айтылуын қадағалау жатады. Демек, артикуляциялық жаттығуларды қолдану баланың дыбыстау (сөйлеу) мүшелерінің қызметі арқылы дыбыс шығару дағдысын қалыптастыруға ықпал етеді.

Бұл жаттығуларды орындағанда әр бала өзінің сөйлеу мүшесінің жұмысын бақылай алуы үшін міндетті түрде айнаны қолданады. Гигиеналық талаптарға сай, кезекті жаттығуларды орындаған соң қолданатын, балаларда қол орамал болуы тиіс.

]]>
]]> admin Fri, 25 Apr 2025 11:32:57 +0600
Дәстүрден тыс сурет салу өнері (кеңес беру) http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22269-dstrden-tys-suret-salu-ner-kees-beru.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22269-dstrden-tys-suret-salu-ner-kees-beru.html Дәстүрден тыс сурет салу өнері (кеңес беру) 

Шығармашылық - бұл адамның өмір шыңдығында өзін-өзі тануға ұмтылуы, ізденуі. Өмірде дұрыс жол табу үшін адам дұрыс ой түйіп, өздігінен сапалы, дәлелді шешімдер қабылдай білуге үйренуі қажет. Адам бойындағы қабілеттерін дамытып, олардың өшуіне жол бермеуі, оның рухани күшін нығайтып, өмірден өз орнын табуға көмектеседі. Өйткені адам туынды ғана емес жаратушы да. Бұл үлкен жауапкершілік артатын күрделі мақсат. Оны шешу үшін ең алдымен оқыту мазмұны жаңартылып, әдіс-тәсілдің озығы өмірге келуі, олар әрбір азаматтың жеке басының қасиеттерін, қабілеттерін дамытып, шығармашылығын, талантын ұштайтындай болып
ұйымдастырылуы қажет. Сонда ғана балабақшадан өз өміріне өзгеріс енгізе алатын, өз бетінше өмір сүру жолдарын таңдай алатын азаматтар тәрбиеленіп шығады.
Баланы балабақшадан бастап шығармашылдықпен ойлауға, қалыптан тыс шешімдер қабылдай алуға, практикалық әрекеттерге дайын болуға әкелудің жолдарын көрсету керек. Баланың шығармашылық қабілеттерін дамытудың жолдарын, құралдарын анықтау психология мен педагогика ғылымдарында өте ертеден зерттеліп келеді. Шығармашылық әлемдік мәдениеттің барлық дәуіріндегі ойшылдардың назарында
болғандығын «шығармашылық теориясын» жасауға деген көптеген ізденістердің болғандығынан байқауға болады. Бұл әрекеттер өзінің логикалық шегіне жеткен деп айтуға болмайды. Сондықтан шығармашылық педагогикасының негізгі мақсаты — бүгінгі күн талаптарынан туындаған, озық қоғамға лайықты жаңа сана, рухани сапа қалыптастыру және дамытуда тың жолдар мен шешімдерін іздестіру болып табылады.
Баланың шығармашылық қабілетін дамыту мәселесін талдау ең алдымен «қабілет» ұғымының мәнін терең түсініп алуды қажет етеді. Философияда «қабілеттерді» тұлғаның белгілі бір әрекетті орындауға жағдай жасайтын жеке еркешеліктері дей келе және олар қоғамдық —тарихи іс-әрекеттердің нәтижесінде қалыптасып, әрі қарай дамып отыратындығын атап көрсеткен.

           Егеменді еліміздің қоғамдық-саяси, әлеуметтік-экономикалық бетбұрыстарына қарай болашақ ұрпақты тәрбиелеуде басты шығармашыл тұлғаны дайындау мектепке дейінгі ұйымнан басталады. Шығармашыл тұлғаны тәрбиелеуде бейнелеу өнерінің
орны ерекше. Қазақстан Республикасының "Білім беру туралы Заңында" жеке адамның шығармашылық, рухани және дене мүмкіндіктерін дамыту, адамгершілік пен салауатты өмір салтының берік негіздерін қалыптастыру білім беру жүйесінің басты міндеттерінің бірі деп көрсетілген.

        Олай болса, мектепке дейінгі кезеңнен шығармашыл тұлғаны қалыптастыруға дамытуға бейнелеу өнерінің дәстүрден тыс түрлері өз ықпалын тигізеді. Ол көркемдік шығармашыл әрекетінің негізі және оның дамуы болып табылады. Бала кез келген әрекет барысында емес,
көбінесе дамытушы әрекет барысында дамиды. Егер бала үлкендердің көрсеткенін қайталап қана отырса, мұндай әрекет репродуктивті қалыпта болғандықтан нәтижиесі төмен болады. Керісінше, егер бала әртүрлі,ылғи өзгеріп отыратын жағдайларға белсенділікпен, шығармашылықпен, қызығушылықпен қатысса, ол үнемі дамиды.     Балалар сурет салғанды өте ұнатады. Бірақ  қарындашпен, фломастермен, бормен, қылқаламмен ғана емес өзінің сүйікті ісіне олар  өзге де заттарды пайдаланады. Мысалы: алақан, саусақ, табандарымен, әр түрлі таяқшалар, жіптер, мәсуек, далаппен сурет салуды  қызық көреді. Қарапайым нәрсенің жаңаша қызметін ойлап шығарып, оларды бейнелеу өнеріне жаратып, таңқаларық сурет салуға қолдану - бұл тамаша!
     Бейнелеу өнерінің дәстүрден тыс түрлерінің ішінде көкөніс бастырмасы,  жіп графикасы,бірбасылымды сурет (монотипия) , гратаж сияқты сиқырлы әдіспен сурет салу балаларға ұнайды. Мұндай сабақтарда балалар әрекет етеді, жаңа нәрсені туындатады, өз әрекетінің нәтижесін көреді. Бейнелеу өнері сабақтарында жұмыс екі негізгі бағытпен  жүргізіледі. Бірінші бағыт балаларды бейнелеу
өнерінің жадығаттарымен  жұмыс істеудің жаңа әдістерін үйретуге байланысты. Екінші бағыт балалардың қиялын, елестетуін, тілін дамытуға
байланысты.
      Бейнелеу өнерінің дәстүрден тыс әдістеріне байланысты әрекет екі бағыттың мазмұнын біріктіріп  және  көркем- шығармашылық іс-әрекеттің бірнеше  ерекшелігін қамтиды.
  1. Мұндай сабақтар балалар мен ересектер арасында мазмұнды, құнды қарым – қатынастың негізін қалайды.
2.Көркем шығармашылық іс әрекет қуанышты, көтеріңкі көңіл – күй тудырады, жағымды эмоциялық жағдайды қамтамасыз етеді.
3.Дәстүрден тыс сурет салу әдістері балалардың ұсақ қол қимылын дамытады, сондықтан оқу жылының басынан бастап – ақ оларды әр сабақта қолдану өте пайдалы. Баланың саусақтары бірден икемге көніп кетпейді, қылқаламмен дәл, нақты сызықты бірден түсіре алмайды. Ұсақ және дәл қимылды дамыту балаға тек өз ағзасын сенімді басқару үшін ғана керек емес. Қолдың ұсақ қимылы миды және оның бақылағыштық, талдаушылық, бұйырғыштық қабілетін дамытады. Мен өз тобымда дәтүрден тыс  жіппен, тамшуырмен, масуекпен,
гратаж, балауызбен, сүтпен және сулау тәсілдерін қолдандым. Осының ішінде сулау тәсілімен сурет салар алдында, қағазды таза сумен жалпақ қылқаламның көмегімен жуып алып, қағаз кеппей тұрып түстерді кезек–кезек қағаз бетіне тамызу немесе сүйкеу керек, бояу қағаз бетіне сумен бірге жайылады. Түстерді салатын  суретіміздің тақырыбына  сай алуымыз керек. Балалар  «Алтын күз»  тақырыбына сулау  тәсілін пайдаланып сурет салған кезде, сары, қызғылтсары, көк, қоңыр түстерді пайдаландық. Бояу сулы қағазға жайылып, ағаштың бейнесі, бұлттың бейнесі сумен бірге қағаз бетіне түсті де ағаштың жапырақтары өте әдемі болып шықты. Бұл тәсілді қолданған кезде
балалар өздерінің салған суреттеріне таңдана қарап, сурет салуға деген қызығушылықтары артты. Сонымен қоса тырнау әдісі арқылы еркін тақырыпта сурет салдырттым, мұнда балалардың ой қиялы дамып, сурет салуға деген қызығушылықтары артып, суреттеріне баға беріп, керемет көңіл күйде болды.
   Қорыта айтқанда, көркемдік – шығармашылық әрекеті, бейнелеу өнерінің дәстүрден тыс түрлері баланың шығармашылық
қабілеттілігін, қиялдауы мен ойлауын, жауапкершілігін, өз пікірін ашық айтуын, дербестігін – барлық қасиеттерінің ашылуы мен дамуына септігін тигізеді. Дәл осы қасиеттер бүлдіршіннің болашақ өмірдегі жетістік формуласының негізі болып табылады.  
Бейнелеу өнерінің бұл әдістерін енгізу барысында балалар өздері ойлап, өздерін шығармашыл ретінде сезінетіндіктерін байқауға болады .
Мұнда балалар өз қабілеттерін көрсетуге толық мүмкіндік ала отырып, өз жұмыстарының нәтижесін көріп, қол жеткізген жетістіктерін
сезінеді. Ұжымдық жұмыстар ұйымдастыру кезінде балалар жауапкершілікке, өзара көмекке, өзіне және құрдастарына деген сенімділікке, серіктік қатынасқа тәрбиеленеді. 
Шығармашылық ықпал кез келген міндеттерді шешуде педагогтық бейнелеу техникасының ерекше, дәстүрден тыс жолдарын, шешімнің көптеген нұсқалары мен тәсілдерін көрсеткен кезде ғана туындайды. 

Дәстүрден тыс сурет салуда Триз әдістерін қолдану өте тиімді. Мұндай әдістің бір ерекшелігі - балалар нәтижеге тез қол жеткізеді.
Мысалы, әр бала үшін саусақпен сурет салу, өз алақанының таңбасымен сурет салу, қағаз бетінде бояу тамызып, оны үрлеп
сиқырлы бейнелерге айналдыру өте қызықты. 

Триз әдістері: 

- Бастырма әдісімен сурет салу үшін әр түрлі заттарды қолданып көруге болады. Мысалы: поролон, бөтелке тығыны, жапырақтар, сәбіз, картоп. Картоптан әр түрлі пішіндер жасап алып, оны бояуға батырып, бейнелерге айналдыруға
болады. 

- Монотипия әдісі-суреттің симметриялы бейнесі: 

• альбом парағын көз мөлшермен екіге бөлу; 

• бір бөлігіне бояу жағу; 

• содан соң қағазды бүктеу. 

Бояу кепкен соң екіге бүктелген қағаздағы бейнені қиып алуға болады. Бір немесе бірнеше бояуды бірден қолдану әдісі гүл, ағаш, көбелек бейнелеуде ыңғайлы. 

- Балауыз әдісі арқылы салынған сурет біріншіден көрінбейді, тек қағаздың бетінде түрлі-түсті бояулар жағылған соң бейне пайда болады. 

• балауыз шаммен ақ қағазға сурет салу (ағаш,үй, балық, құс, жануарлар бейнесі); 

• қылқаламмен,мақта немесе поролонмен бейненің үстінен бастыра бояу; 

• Картон арқылы сурет салу әдісі: 

• қатты қағаздан шаршы,тік төртбұрыш пішіндерді қиып алу; 

• картон қағазды бояуға батырып түрлі көріністерді (ағаш,үй,құс,т.б) салуға болады. 

- Сия тамшысы әдісі арқылы түсті өзгертуге,жаңа тамшылар түсіруге, оларды қоршап, аяқтауға, әр түрлі бағытта жүргізілген сызық, нүктелерді пайдаланып тамшының пішінін өзгертуге болады.Тамшыға қарап одан қандай да бір бейне көреміз. Бұл баланың қиялы мен ойлау қабілетінің дамуына әсер етеді. 

• сия тамшысын қағазға түсіру,неге ұқсайтынын табу,қосымша бөлшектерін бейнелеу; 

• сия тамшысын қағазға түсіру,қағазды көтеріп немесе бүгіңкіреп су бояқты тамызып, сиқырлы бейнеге айналдыру; 

- Ұжымдық жұмыс әдісі: 

• балалар екі шағын топқа (4-5) бөлінеді; 

• бір тақырып белгіленеді(Отбасы,балабақша,т.б); 

• белгі берілгенде әр топтан 1-бала 40-50сек. сурет салады, белгіден кейін келесі бала сурет салады, осылайша шеңбер бойымен айналып, сурет салу кезегі 1-ші балаға келеді; 

• соңында балалар өз суреттері туралы әңгімелейді, суреттер бағаланады. 

- Саусақпен сурет салу- алақанмен, табанмен бейнелеудің тағы бір тамаша әдісі. 

• Балаларға алақан немесе саусаққа әр түсті бояу жағу арқылы заттың суретін салу ұсынылады: 

• бояу жайпақ табаққа, суды кішкентай құмыраға құйылып дайындалады; 

• әр саусақты бір түсті бояуға батырып, қағазға түсіріп болған соң құмырадағы суға жуып, қағаз сүлгімен сүртіп отырады; 

• қосымша далапты, көз бояуын пайдалануға болады; 

- Айна арқылы сурет салу әдісі: 

• бала айнаға қарсы отырады; 

• өз бейнесін айнаға қарап, бақылап әңгімелейді; 

• өз бейнесіне қарап, қағаз бетінде бейнелейді; 

- Дымқыл қағазға сурет салу: 

• дымқыл қағазға салынған мазмұнды суреттер әсерлі бейнеленеді

• баланы қағаз бетін сәл дымқылдай білуге үйрету қажет; 

• дымқылдау үшін мақтаны аздап суға батырып, қағаз бетіне жағу қажет; 

• енді дымқыл қағаз бетіне тез сурет салып шығуы қажет; 

(«Тұмандағы қала», «Менің түсім», «Жаңбыр жауып тұр», т.б) 

- Умаждалған қағазбен сурет салу әдісі: 

• алдымен негізгі бет, палитраға керекті қоюланған гуашь бояуының түстерін умаждалған бірнеше қағаз бөліктері дайындалады; 

• бала умаждалған қағазды бояуға батырып сурет салады, әр түске батырған сайын қағаз бөлігін ауыстырады; 

Осы сурет салудың триз әдістерін төмендегідей оқу іс-әрекеттерінде және баламен жеке жұмыстарда қолдандым: 

1. Картоп бастырмасы әдісі арқылы: «Су асты әлемі патшалығына саяхат»
2. Монотипия әдісі арқылы: «Көбелектер әлемі»                                                               
3. Картон әдісі арқылы: «Тау», «Қайың ағашы»                                                                     
4. Сия тамшысы әдісі арқылы: «Ғажайып орман»                                                                   
 5. Балауыз әдісі арқылы: «Қысқы орман», «Қысқы ағаштар», «Аяз өрнегі»
6. Саусақ әдісі арқылы: «Натюрморт»
7. Айна әдісі арқылы: «Менің портретім»
8. Ұжымдық жұмыс арқылы: «Отбасы», «Балабақшада»                                               
9. Умаждалған қағаз арқылы: «Көктем бояулары»                                                          
 10. Алақанмен сурет салу: «Күн», «Біз- ананың нұрымыз»                                                
11. Дымқыл қағаз арқылы: «Жаңбыр жауып тұр», «Жайдары жаз»                             
Оқу іс-әрекеттерінде триз әдістерін қолдану арқылы мынадай нәтижелерге жетуге болады: 

- Баланың қорқынышын жоюға көмектеседі; 

- Өз күшіне сеніп, дербес жұмыс жасай білуі артады; 

- Баланың зейіні қалыптасады және ойлау,есте сақтау және танымдық қабілеті дамиды; 

- Бала өз қиялын еркін бейнелеуді үйренеді, шығармашылық қабілеті дамиды; 

- Бала түрлі материалдармен жұмыс жасауды үйренеді; 

- Баланың түсті, пішінді,көлемді, кеңістікті ажырата білу,композицияны тақырыпқа сай құрастыра білу сезімі дамиды; 

- Баланың тілі дамиды; 

- Ұсақ қол моторикасы жаттығады; 

- Балада шығармашылық іздену және нәтижеге жету әрекеті қалыптасады; 

- Баланың жағымды көңіл-күйі артады; 

- Жұмыс кезінде балада эстетикалық қанағаттану сезімі қалыптасып, бейнелеу өнеріне қызығушылығы артады. 

Сонымен қатар , бейнелеу әрекетінде баламен жұмыс нәтижелі болуы үшін мынадай қосымша әдістерді қолданған жөн: 

• баланың негізгі әрекеті- ойын; 

• тосын сәт- ертегі немесе мультфильмдегі сүйікті кейіпкер қонаққа келеді және баланы саяхатқа шығуға шақырады; 

• көмек беру өтініші,себебі балалар көмек беруге әр уақытта дайын тұрады; 

• сазды әуен қолдану,т.б. 

«Баланың икемділігі мен дарынының қайнар көзі-оның саусағының ұшында» деп В.А.Сухомлинский айтқандай, баяндамамды қорытындылай келе, алға қойған мақсатым мынадай : 

Мектеп жасына дейінгі оқыту үрдісінде бейнелеу өнері жұмыстарында жаңа технологияларды тиімді қолданып,балалардың шығармашылық 

қабілетін одан әрі жетілдіру. 

Тәрбиеші: Жакипбекова Д.Ж.
]]>
]]> admin Fri, 04 Apr 2025 11:06:06 +0600
Балабақшада медбикенің кеңестері http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22274-balabashada-medbiken-keester.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22274-balabashada-medbiken-keester.html Балабақшада медбикенің кеңестері.
Мектеп жасына дейінгі баланың дұрыс тамақтануының негізгі ережесі, күнделікті азығының құрамы барынша сан алуан болғаны дұрыс. Бала ағзасына пайдалы дәрумендері бар: ет, балық, сүт және сүт өнімдерін, жұмыртқа, жеміс-жидектер мен көкөністер, қант және кондитерлік бұйымдарды, нан, дәнді-дақылдар және т.б. азық-түліктерін күнделікті тамақ үлесіне қосып отырған жағдайда, баланын берік денсаулығын қамтамасыз ете аласыз. Бала ағзасының әртүрлі инфекцияларға қарсы тұруын: ет, балық,жұмыртқа, сүт, айран, ірімшіктің құрамындағы жоғары сапалы табиғи ақуыздары қамтамасыз етеді. Сондықтан осы азық -түліктерді баланың күнделікті тамақтану үрдісіне қосыңыз. Дұрыс тамақтану – өсіп келе жатқан жас ағзаның денсаулыы мен дұрыс өсуіне жағдай жасап, үнемі әсерін беретін маңызды фактор.
Тамақтану ережесін ұйымдастыру
Тамақтану ережесін ұйымдастырудың негізі –ұсынылған азық-түліктер жиынтығын ұстану болып табылады. Осы топқа енетін тағамдардың құрамы – мектеп жасына дейінгі балалардың физиологиялық қажеттіліктері мен калориийлік құндылығын қамтамасыз етеді. Бұл жерде ең маңыздысы –топ ішінде жағымды эмоциялық көңіл -күй мен жақсы орта қалыптастыру. Балалар үстел үстінде ыңғайлы отырып, қажетті ыдыс-аяқтармен қамтамасыз етілуі керек. Балалар тамақтануын ұйымдастырушылар, баланың үйде пайдалы тамақтануымен үйлесімін табуы керек.
Үйдегі тамақтанудың, балабақшаның тамақтану үлесін толықтырып отыруына қол жеткізуі керек. Осы мақсатта, ата-аналар балаларының балабақшадағы күнделікті ас мәзірінен хабардар болып отырады. Балаңызды балабақшаға апарар кезде, тамақтану тәртібі мен тәбетін бұзбау үшін, үйде тамақтандырмауға кеңес береміз. Бірақ, балаңызды ертерек әкелетін болсаңыз, шай, шырын немесе жеміс беруге болады.
Бейімделу кезеңіндегі тамақтану.
Балалар тамағын ұйымдастыруда,ерекше назар аударатын жайт, баланың бейімделу кезеңіндегі тамақтану тәртібі. Үй тәрбиесіндегі баланың бақша тәрбиесіне өту кезеңі қашанда, анықталған психологиялық қиыншылықтармен бірге өтеді. Бала неғұрлым жас болса, соғұрлым балабақшадағы ортаға бейімделуі қиынға түседі. Осы тұста, көбінесе, баланың ұйқысы бұзылып, тәбеті төмендеп, жалпы ағзасының ауруларға қарсы тұратын қорғаныштық қабаты да әлсірейді. Бала үшін осы кезеңде, дұрыс тамақтандыруды ұйымдастырса, ол ортаға бейімделіп, ұжымға тез үйренеді. Өздігінен тамақтануға үйретілмеген балаларды тамақтандыру үшін, тәрбиешілерге, дұрыс тамақтандыру тәртібі жөнінде кеңестер беріледі. Ондай балаларды қолдан тамақтандырыңыз, егер осы кезде бала қарсылық танытса, күштеп тамақтандыруға болмайды. ]]>
Балабақшада медбикенің кеңестері.
Мектеп жасына дейінгі баланың дұрыс тамақтануының негізгі ережесі, күнделікті азығының құрамы барынша сан алуан болғаны дұрыс. Бала ағзасына пайдалы дәрумендері бар: ет, балық, сүт және сүт өнімдерін, жұмыртқа, жеміс-жидектер мен көкөністер, қант және кондитерлік бұйымдарды, нан, дәнді-дақылдар және т.б. азық-түліктерін күнделікті тамақ үлесіне қосып отырған жағдайда, баланын берік денсаулығын қамтамасыз ете аласыз. Бала ағзасының әртүрлі инфекцияларға қарсы тұруын: ет, балық,жұмыртқа, сүт, айран, ірімшіктің құрамындағы жоғары сапалы табиғи ақуыздары қамтамасыз етеді. Сондықтан осы азық -түліктерді баланың күнделікті тамақтану үрдісіне қосыңыз. Дұрыс тамақтану – өсіп келе жатқан жас ағзаның денсаулыы мен дұрыс өсуіне жағдай жасап, үнемі әсерін беретін маңызды фактор.
Тамақтану ережесін ұйымдастыру
Тамақтану ережесін ұйымдастырудың негізі –ұсынылған азық-түліктер жиынтығын ұстану болып табылады. Осы топқа енетін тағамдардың құрамы – мектеп жасына дейінгі балалардың физиологиялық қажеттіліктері мен калориийлік құндылығын қамтамасыз етеді. Бұл жерде ең маңыздысы –топ ішінде жағымды эмоциялық көңіл -күй мен жақсы орта қалыптастыру. Балалар үстел үстінде ыңғайлы отырып, қажетті ыдыс-аяқтармен қамтамасыз етілуі керек. Балалар тамақтануын ұйымдастырушылар, баланың үйде пайдалы тамақтануымен үйлесімін табуы керек.
Үйдегі тамақтанудың, балабақшаның тамақтану үлесін толықтырып отыруына қол жеткізуі керек. Осы мақсатта, ата-аналар балаларының балабақшадағы күнделікті ас мәзірінен хабардар болып отырады. Балаңызды балабақшаға апарар кезде, тамақтану тәртібі мен тәбетін бұзбау үшін, үйде тамақтандырмауға кеңес береміз. Бірақ, балаңызды ертерек әкелетін болсаңыз, шай, шырын немесе жеміс беруге болады.
Бейімделу кезеңіндегі тамақтану.
Балалар тамағын ұйымдастыруда,ерекше назар аударатын жайт, баланың бейімделу кезеңіндегі тамақтану тәртібі. Үй тәрбиесіндегі баланың бақша тәрбиесіне өту кезеңі қашанда, анықталған психологиялық қиыншылықтармен бірге өтеді. Бала неғұрлым жас болса, соғұрлым балабақшадағы ортаға бейімделуі қиынға түседі. Осы тұста, көбінесе, баланың ұйқысы бұзылып, тәбеті төмендеп, жалпы ағзасының ауруларға қарсы тұратын қорғаныштық қабаты да әлсірейді. Бала үшін осы кезеңде, дұрыс тамақтандыруды ұйымдастырса, ол ортаға бейімделіп, ұжымға тез үйренеді. Өздігінен тамақтануға үйретілмеген балаларды тамақтандыру үшін, тәрбиешілерге, дұрыс тамақтандыру тәртібі жөнінде кеңестер беріледі. Ондай балаларды қолдан тамақтандырыңыз, егер осы кезде бала қарсылық танытса, күштеп тамақтандыруға болмайды. ]]>
admin Fri, 28 Mar 2025 11:38:44 +0600
Заттық ойындар арқылы баланы дамыту http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22271-zatty-ojyndar-aryly-balany-damytu.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22271-zatty-ojyndar-aryly-balany-damytu.html

]]>


]]>
admin Fri, 28 Mar 2025 11:23:13 +0600
Консультация «Баланы ойыншықтарды тазалауды қалай үйрету керек?» http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22275-konsultacija-balany-ojynshytardy-tazalaudy-alaj-jretu-kerek.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22275-konsultacija-balany-ojynshytardy-tazalaudy-alaj-jretu-kerek.html Консультация «Баланы ойыншықтарды тазалауды қалай үйрету керек?»
Тәрбиеші: Ж.Арқұл 

«Баланы ойыншықтарды тазалауды қалай үйрету керек?»
Тазалық пен тәртіпті балаларға ерте жастан үйреткен жөн. Ойыншықтарды тазалауға балаларды үйрету процесі қызықты әрі оңай болуы мүмкін, егер сіз келесі кеңестерді ескерсеңіз:
1. Ойын арқылы үйретуБалаларға тапсырманы ойын түрінде ұсыну өте тиімді. Мысалы, "ойыншықтар үшін ванна" ұйымдастырып, оларды бірге жууға болады. Бұл балаға процесті қызықты етеді және өз жауапкершілігін сезінуге көмектеседі.
2. Ұйымдастырылған жүйе құруБалаға ойыншықтарды жинаудың нақты ережелерін түсіндіріңіз. Мысалы, ойыннан кейін барлық ойыншықтардың орнын белгілеңіз (қорапша, сөре немесе арнайы орын). Жинауды үнемі қайталап отыру қажет, бұл әдетке айналады.
3. Үлгі көрсетуӨзіңіз үлгі көрсетіңіз. Балаңызбен бірге ойыншықтарды жинап, тазалайтын уақытты ұйымдастырыңыз. Сіздің әрекетіңізді көріп, бала да сізге еліктейді.
4. МадақтауӘр сәтті әрекетті мадақтап отырыңыз. Балаңызға оның жұмысын бағалайтыныңызды білдіріңіз. Мадақтау баланың ынтасын арттырады және оған жауапкершілік сезімін береді.
5. Қолайлы жағдай жасауОйыншықтарды жинау мен тазалауды жеңілдететін құралдар мен жабдықтарды қолданыңыз. Мысалы, үлкен қорапшалар, ыдыстар немесе арнайы шкафтар.
6. Тапсырмаларды қарапайым етіп қойыңызБастапқыда тапсырмаларды қарапайым етіп қойыңыз. Мысалы, алдымен тек бір-екі ойыншықты жинауды сұраңыз, содан кейін біртіндеп тапсырма көлемін ұлғайта аласыз.
7. Балаңызды белсенді қатыстыруҰсынылған идеяларды жүзеге асыру кезінде баланы барынша белсенді қатыстырсаңыз, ол өзінің ойыншықтарын таза ұстауға көбірек қызығушылық танытады.
8. Тәртіптілік туралы түсіндіруТазалықтың маңыздылығын түсіндіруге тырысыңыз. Мысалдар келтіре отырып, балаңызға тазалықтың денсаулыққа, тәртіпке және жалпы әл-ауқатқа қалай әсер ететінін айтыңыз.
9. Жауапкершілікті арттыруУақыт өте келе балаңызға өз бетінше шешім қабылдауға мүмкіндік беріңіз. Мысалы, кейбір ойыншықтарды өзі таңдауына рұқсат етіңіз немесе ойыншықтарды орналастырудың тәсілдерін ойластыруға көмектесе алатынын айтыңыз.
 
Осы әдістердің көмегімен балаңыз ойыншықтарын таза ұстау дағдысын тезірек үйренеді.]]>
Консультация «Баланы ойыншықтарды тазалауды қалай үйрету керек?»
Тәрбиеші: Ж.Арқұл 

«Баланы ойыншықтарды тазалауды қалай үйрету керек?»
Тазалық пен тәртіпті балаларға ерте жастан үйреткен жөн. Ойыншықтарды тазалауға балаларды үйрету процесі қызықты әрі оңай болуы мүмкін, егер сіз келесі кеңестерді ескерсеңіз:
1. Ойын арқылы үйретуБалаларға тапсырманы ойын түрінде ұсыну өте тиімді. Мысалы, "ойыншықтар үшін ванна" ұйымдастырып, оларды бірге жууға болады. Бұл балаға процесті қызықты етеді және өз жауапкершілігін сезінуге көмектеседі.
2. Ұйымдастырылған жүйе құруБалаға ойыншықтарды жинаудың нақты ережелерін түсіндіріңіз. Мысалы, ойыннан кейін барлық ойыншықтардың орнын белгілеңіз (қорапша, сөре немесе арнайы орын). Жинауды үнемі қайталап отыру қажет, бұл әдетке айналады.
3. Үлгі көрсетуӨзіңіз үлгі көрсетіңіз. Балаңызбен бірге ойыншықтарды жинап, тазалайтын уақытты ұйымдастырыңыз. Сіздің әрекетіңізді көріп, бала да сізге еліктейді.
4. МадақтауӘр сәтті әрекетті мадақтап отырыңыз. Балаңызға оның жұмысын бағалайтыныңызды білдіріңіз. Мадақтау баланың ынтасын арттырады және оған жауапкершілік сезімін береді.
5. Қолайлы жағдай жасауОйыншықтарды жинау мен тазалауды жеңілдететін құралдар мен жабдықтарды қолданыңыз. Мысалы, үлкен қорапшалар, ыдыстар немесе арнайы шкафтар.
6. Тапсырмаларды қарапайым етіп қойыңызБастапқыда тапсырмаларды қарапайым етіп қойыңыз. Мысалы, алдымен тек бір-екі ойыншықты жинауды сұраңыз, содан кейін біртіндеп тапсырма көлемін ұлғайта аласыз.
7. Балаңызды белсенді қатыстыруҰсынылған идеяларды жүзеге асыру кезінде баланы барынша белсенді қатыстырсаңыз, ол өзінің ойыншықтарын таза ұстауға көбірек қызығушылық танытады.
8. Тәртіптілік туралы түсіндіруТазалықтың маңыздылығын түсіндіруге тырысыңыз. Мысалдар келтіре отырып, балаңызға тазалықтың денсаулыққа, тәртіпке және жалпы әл-ауқатқа қалай әсер ететінін айтыңыз.
9. Жауапкершілікті арттыруУақыт өте келе балаңызға өз бетінше шешім қабылдауға мүмкіндік беріңіз. Мысалы, кейбір ойыншықтарды өзі таңдауына рұқсат етіңіз немесе ойыншықтарды орналастырудың тәсілдерін ойластыруға көмектесе алатынын айтыңыз.
 
Осы әдістердің көмегімен балаңыз ойыншықтарын таза ұстау дағдысын тезірек үйренеді.]]>
admin Fri, 28 Feb 2025 11:40:45 +0600
Психологиялық тренинг "Менің денсаулығым" http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22270-psihologijaly-trening-men-densaulyym.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22270-psihologijaly-trening-men-densaulyym.html ]]>                                                                                                                       педагог-психолог А.С.Толеутаева


Психологиялық тренинг

"Менің денсаулығым"

Мақсаты: қауіпті жағдайларды тану қабілетін дамыту және шешім қабылдау дағдыларын жаттықтыру.

Тапсырмалар:

  1. Өз денсаулығына ұқыпты қарауды қалыптастыру;

  2. Салауатты өмір салтын ұстануға деген ынтаны арттыру;

  3. "Мен" позитивті имиджін қалыптастыру.

1. Қатысушыларды жылыту, психологиялық көңіл-күй

"Баршаның назарына" жаттығуы

Ойынның барлық қатысушыларына жүргізуші бір қарапайым тапсырманы орындауды ұсынады. Кез келген тәсілмен, әрине, физикалық әсерлер мен жергілікті апаттарға жүгінбей-ақ, біз басқалардың назарын аударуға тырысуымыз керек. Тапсырма күрделене түседі, өйткені ойынның барлық қатысушылары оны бір уақытта, шектеулі уақытта (1 минут) орындауға тырысады.

Әрі қарай қатысушылар кімнің және қандай қаражат есебінен жетістікке жеткенін талқылайды.

2. "Жоқ" деп айта білуді жаттықтыру блогы

Психолог: "Сонымен, біз өткен сабақта не істедік? (балалардың жауаптары) Шынында да, өткен сабақта біз әртүрлі қауіпті жағдайлар туралы әңгімелестік, мұндай жағдайларда "жоқ" деп айтуды үйрендік. Естеліктерімізді жаңартып, "Жоқ, жоқ, сұрама!" жаттығуына көшейік.

"Жоқ, жоқ, сұрама!" жаттығуы.

Қатысушылар екі тең кіші топқа бөлінеді (егер олардың саны тақ болса, жүргізуші де жаттығуға қатысады). Бір топшаның мүшелері сыртқа қараған шеңберге, екінші топшаның мүшелері үлкенірек диаметрлі шеңберге ортаға қаратып тұрады, осылайша олардың әрқайсысы ішкі шеңберден қатысушыға қарама—қарсы орналасады. Содан кейін сыртқы шеңберде тұрған қатысушылардың әрқайсысы өзіне қарама-қарсы тұрған адамға қандай да бір өтінішпен жүгінеді, ал ол одан бас тартады. Бұл ретте ол өзінің бас тартуының себептерін ақтауға, кешірім сұрауға, өтініштің орынсыздығын немесе оны орындаудың мүмкін еместігін түсіндіруге кіріспеуі керек. "Жоқ", "Өкінішке орай, қолымнан келмейді", "Жоқ, мен мұны істемеймін" деп жай ғана айту арқылы немесе басқа да осыған ұқсас сөз тіркестерін қолдану арқылы бас тарту керек. Осыдан кейін сыртқы шеңбер бір адамға ішкі шеңберге қатысты ауысады (яғни, жұптардың құрамы өзгереді), ал енді ішкі шеңберде тұрғандар келесі өтінішпен сыртқыға жүгінеді, ал олар бас тартады. Шеңбер басқа адамға ауысады, сыртқылар ішкі өтінішпен жүгінеді, осылайша 6-8 рет қайталанады. Мағынасы – қандай да бір себептерді ақтамай және түсіндірместен өтінішті орындаудан бас тарта алатынымызды көрсету. Сабақ соңында талқылау жүргізіледі.

3. Негізгі бөлім

"Ассоциациялар" жаттығуы

Тапсырма "тәуелділік", "тәуелсіздік", "салауатты өмір салты" сөздерін оқығанда ойға оралатын 2-3 сөзді атау үшін беріледі. Осыдан кейін қатысушылар жазылған ассоциацияларды шеңбер бойымен айтады, ал жүргізуші нұсқалар қайталанбауы үшін оларды жазып алады. Талқылау нәтижесінде баяндамашы ұсынылған бірлестіктерді қорытындылайды.

Бейнеролик көру "Наупок. Есірткінің әсері мен зияны". Бейнероликті талқылау.

"Денсаулықтың құрамдас бөліктері" жаттығуы

Сөз тіркестері бар карточкаларды алдын ала дайындаңыз: мобильді өмір салты; артық тамақтану; дұрыс тамақтану; түнгі өмір салты; жаман әдеттер; жаман әдеттерден бас тарту; күнделікті тәртіп; белсенді демалыс; жеткілікті ұйқы; түнде тамақтану; тағамдар; шынықтыру; жеке гигиена; жағымды эмоциялар; стресстік жағдайлар; айналадағы адамдарға, қоғамға, табиғатқа деген жоғары адамгершілік қатынас.

Бұл карточкалар тақтаға магниттермен бекітіледі. Педагог тақтаға салауатты өмір салтымен байланыстыра алатын мәлімдемелерді ғана оқып, қалдыруды ұсынады. Балалар оқиды және олардың кейбірін қалдыруды ұсынады. Қалған карточкалар тақтадан алынады (осы кезеңде талқылауға болады).

"Денсаулықты қалай нығайтуға болады?" жаттығуы.

Тренингке қатысушылар түрлі-түсті қарындаштар, фломастерлер мен бояулардың көмегімен денсаулықты нығайтудың өзіндік тәсілдерін салады.

4. Аяқтау

Соңында жүргізуші барлығынан шеңберге тұрып, қол ұстасып, жан дүниесінде қалуы мүмкін барлық жаман, жағымсыз нәрселерден арылу үшін барлық "негативтерді" ғарышқа жіберуді сұрайды. Команда бойынша қатысушылар бір-біріне жақындай бастайды, бірте-бірте қолдарын жоғары көтеріп, жоғары қарай созыла отырып, кенет үзіліп "У-у-у!".

]]>
admin Fri, 21 Feb 2025 11:11:56 +0600
Саусақ ойындары арқылы ойнату. http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22046-sausa-ojyndary-aryly-ojnatu.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/22046-sausa-ojyndary-aryly-ojnatu.html ]]> ]]> admin Tue, 14 Jan 2025 20:18:00 +0600 Ойын –жаттығу: «Саусақ ойындары» http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/21947-ojyn-zhattyu-sausa-ojyndary.html http://37-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/21947-ojyn-zhattyu-sausa-ojyndary.html Ойын жаттығу: «Саусақ ойындары»


Саусақ ойындары — балалардың саусақтарының ұсақ моторикасын дамытуға бағытталған қызықты және тиімді әдістердің бірі. Бұл ойындар балалардың қолдарының қимылын үйлестіруге, сөйлеу тілін дамытуға, шығармашылық ойлауды жақсартуға көмектеседі. Сондай-ақ, саусақ ойындары балалардың зейінін, есте сақтау қабілеттерін, қиялын дамытады, әрі оларды көңілді әрі қызықты түрде оқытуға ықпал етеді.


Саусақ ойындарының пайдасы:

1. Ұсақ моториканы дамыту: Саусақтардың қимылдары арқылы балалардың қолының және саусақтарының моторикасын дамыту.

2. Координация мен ойлау: Саусақтардың үйлесімді қимылдары арқылы балалардың миы дамиды, оның ішінде зейін, есте сақтау және логикалық ойлау қабілеттері жақсарады.

3. Сөйлеу тілін дамыту: Саусақ ойындары арқылы балалар сөздерді айтуға, ырғақты сезінуге үйренеді, сөйлеу дағдылары қалыптасады.

4. Шығармашылықты дамыту: Саусақ ойындары балалардың қиялын дамытуға көмектеседі, олар әртүрлі жағдайлар мен кейіпкерлер ойлап табады.

5. Әлеуметтік дағдыларды дамыту: Топтық ойындар кезінде балалар бір-бірімен ынтымақтастықта жұмыс істеп, өзара әрекеттесу дағдыларын үйренеді.


Саусақ ойындары мен жаттығуларының түрлері


  1. "Қолдарым"

Бұл ойын саусақтардың қозғалысын және балалардың тілін дамытуға арналған қарапайым жаттығу.


Ойынның мәтіні:

- Қолдарым менің кішкентай,

  Саусақтарым көп, көп.

  Бір, екі, үш, төрт, бес –

  Барлығы менің қолымда!


Ойынның мақсаты: Саусақтардың қозғалысын үйлестіру және әрбір санды айту арқылы балалардың тілін дамыту.


2. "Бес кішкентай қоян"

Бұл ойын балалардың назарын аудару мен сан есебін дамытуға бағытталған.


Ойынның мәтіні:

- Бес кішкентай қоян,

  Жүгіріп жүріп ойнайды.

  Біреуі орманға кірді,

  Қалған төртеуі қалды.

  (Басқа да әрекеттерді жасауға болады: екінші қоянды шақыру, т.б.)


Ойынның мақсаты: Сан есебін үйрету, саусақтарды дұрыс көрсету.


3. "Саусақтар серуендейді"

Бұл ойын балалардың моторикасын дамытады және саусақтардың қимылдарын үйлестіреді.


Ойынның мәтіні:

- Бірінші саусақ жүріп келеді, (саусақты біртіндеп жылжыту)

- Екінші саусақ қасында келеді, (екінші саусақты қосу)

- Үшінші саусақ келді... (үшінші саусақты қосу)

- Төртінші саусақ келді... (төртінші саусақты қосу)

- Бесінші саусақ қасында келеді! (барлық саусақтарды қосу)


Ойынның мақсаты: Саусақтардың үйлесімді қимылдарын жасау, моториканы дамыту.


4. "Қолымда бес саусақ"

Бұл ойын балалардың санай білу қабілетін және саусақтарын дұрыс қолдануды дамытады.


Ойынның мәтіні:

- Қолымда бес саусақ,

  Санап көр, оларды тап.

  Бірі — бас, екіншісі — ортаңғы,

  Үшінші — аты жоқ, төртіншісі — кішкене,

  Бесінші — кішкентай!


Ойынның мақсаты: Саусақтарды санау және олардың атауларын білу.


5. "Саусақтарым ән айтады"

Бұл ойын балалардың үйлесімді қимылдарын дамытады және музыкалық ырғақ сезімін қалыптастырады.


Ойынның мәтіні:

- Саусақтарым ән айтады,

  Бірінші саусақ ырғақтайды, (саусақты би қимылымен қозғау)

  Екінші саусақ ырғақтайды, (екінші саусақты қосу)

  Үшінші саусақ ырғақтайды... (үшінші саусақ қосылады)

  Бәрі бірге би билейді! (барлық саусақтар қозғалады)


Ойынның мақсаты: Саусақтардың қимылдарын ырғақпен үйлестіру, музыкалық қабілеттерді дамыту.


6. "Қағысу"

Бұл ойын балалардың көңіл-күйін көтеру және саусақ моторикасын дамытуға көмектеседі.


Ойынның мәтіні:

- Саусақтарым қағысып, (қолды ұрып)

  Бір-біріне күліп тұрады. (саусақтарымен бір-біріне тигізу)


Ойынның мақсаты: Саусақтардың үйлесімді қимылдарын жасау, көңіл-күйді көтеру.


7. "Үйретуші саусақтар"

Бұл ойын балалардың жан-жақты дағдыларын дамытуға арналған.


Ойынның мәтіні:

- Бірінші саусақ үйретеді,

  Екінші саусақ тыңдайды.

  Үшінші саусақ көмектеседі,

  Төртінші саусақ жұмыс істейді,

  Бесінші саусақ қолдайды!

Ойынның мақсаты: Саусақтардың жұмыс істейтін рөлдерін тану және олардың қимылын үйлестіру.


8. "Қалтада не бар?"

Бұл ойын балалардың қиялын дамытады және саусақтарды пайдаланып, әртүрлі заттарды көрсетуді үйретеді.


Ойынның мәтіні:

- Қалтада не бар екен,

  Саусақтарым айтады.

  Бірінші саусақтың ішінде — доп, (саусақпен көрсету)

  Екінші саусақтың ішінде — қасық,

  Үшінші саусақтың ішінде — кілт,

  Төртінші саусақтың ішінде — шұлық!


Ойынның мақсаты: Саусақтарды дұрыс көрсету және заттарды сипаттау.


---


Саусақ ойындарының балаларға берер пайдасы:

- Ұсақ моторика: Саусақ ойындары ұсақ моториканы дамытудың ең тиімді жолдарының бірі. Ұсақ моториканың дамуы баланың жазу, сурет салу, тіпті сөйлеу қабілеттеріне де әсер етеді.

- Шығармашылық ойлау: Саусақ ойындары балалардың қиялын дамытып, оларды шығармашылыққа ынталандырады.

- Тіл дамыту: Саусақ ойындарында айтылатын өлеңдер мен мәтіндер балалардың сөздік қорын байытады, сөйлеу дағдыларын жақсартады.

- Қабілеттерді дамыту: Балалардың зейінін, есте сақтау қабілеттерін, ырғақ сезімін дамыту үшін саусақ ойындары өте пайдалы.


Қорытынды

Саусақ ойындары — балалардың дамуына маңызды әсер ететін тиімді құрал. Олар ойын арқылы баланың физикалық, психологиялық және әлеуметтік дамуына ықпал етеді. Әр түрлі жаттығулар мен ойындар балаларға ұсақ моториканы жақсартуға, тілін дамытуға, шығармашылық қабілеттерін арттыруға көмектеседі.

]]>
Ойын жаттығу: «Саусақ ойындары»


Саусақ ойындары — балалардың саусақтарының ұсақ моторикасын дамытуға бағытталған қызықты және тиімді әдістердің бірі. Бұл ойындар балалардың қолдарының қимылын үйлестіруге, сөйлеу тілін дамытуға, шығармашылық ойлауды жақсартуға көмектеседі. Сондай-ақ, саусақ ойындары балалардың зейінін, есте сақтау қабілеттерін, қиялын дамытады, әрі оларды көңілді әрі қызықты түрде оқытуға ықпал етеді.


Саусақ ойындарының пайдасы:

1. Ұсақ моториканы дамыту: Саусақтардың қимылдары арқылы балалардың қолының және саусақтарының моторикасын дамыту.

2. Координация мен ойлау: Саусақтардың үйлесімді қимылдары арқылы балалардың миы дамиды, оның ішінде зейін, есте сақтау және логикалық ойлау қабілеттері жақсарады.

3. Сөйлеу тілін дамыту: Саусақ ойындары арқылы балалар сөздерді айтуға, ырғақты сезінуге үйренеді, сөйлеу дағдылары қалыптасады.

4. Шығармашылықты дамыту: Саусақ ойындары балалардың қиялын дамытуға көмектеседі, олар әртүрлі жағдайлар мен кейіпкерлер ойлап табады.

5. Әлеуметтік дағдыларды дамыту: Топтық ойындар кезінде балалар бір-бірімен ынтымақтастықта жұмыс істеп, өзара әрекеттесу дағдыларын үйренеді.


Саусақ ойындары мен жаттығуларының түрлері


  1. "Қолдарым"

Бұл ойын саусақтардың қозғалысын және балалардың тілін дамытуға арналған қарапайым жаттығу.


Ойынның мәтіні:

- Қолдарым менің кішкентай,

  Саусақтарым көп, көп.

  Бір, екі, үш, төрт, бес –

  Барлығы менің қолымда!


Ойынның мақсаты: Саусақтардың қозғалысын үйлестіру және әрбір санды айту арқылы балалардың тілін дамыту.


2. "Бес кішкентай қоян"

Бұл ойын балалардың назарын аудару мен сан есебін дамытуға бағытталған.


Ойынның мәтіні:

- Бес кішкентай қоян,

  Жүгіріп жүріп ойнайды.

  Біреуі орманға кірді,

  Қалған төртеуі қалды.

  (Басқа да әрекеттерді жасауға болады: екінші қоянды шақыру, т.б.)


Ойынның мақсаты: Сан есебін үйрету, саусақтарды дұрыс көрсету.


3. "Саусақтар серуендейді"

Бұл ойын балалардың моторикасын дамытады және саусақтардың қимылдарын үйлестіреді.


Ойынның мәтіні:

- Бірінші саусақ жүріп келеді, (саусақты біртіндеп жылжыту)

- Екінші саусақ қасында келеді, (екінші саусақты қосу)

- Үшінші саусақ келді... (үшінші саусақты қосу)

- Төртінші саусақ келді... (төртінші саусақты қосу)

- Бесінші саусақ қасында келеді! (барлық саусақтарды қосу)


Ойынның мақсаты: Саусақтардың үйлесімді қимылдарын жасау, моториканы дамыту.


4. "Қолымда бес саусақ"

Бұл ойын балалардың санай білу қабілетін және саусақтарын дұрыс қолдануды дамытады.


Ойынның мәтіні:

- Қолымда бес саусақ,

  Санап көр, оларды тап.

  Бірі — бас, екіншісі — ортаңғы,

  Үшінші — аты жоқ, төртіншісі — кішкене,

  Бесінші — кішкентай!


Ойынның мақсаты: Саусақтарды санау және олардың атауларын білу.


5. "Саусақтарым ән айтады"

Бұл ойын балалардың үйлесімді қимылдарын дамытады және музыкалық ырғақ сезімін қалыптастырады.


Ойынның мәтіні:

- Саусақтарым ән айтады,

  Бірінші саусақ ырғақтайды, (саусақты би қимылымен қозғау)

  Екінші саусақ ырғақтайды, (екінші саусақты қосу)

  Үшінші саусақ ырғақтайды... (үшінші саусақ қосылады)

  Бәрі бірге би билейді! (барлық саусақтар қозғалады)


Ойынның мақсаты: Саусақтардың қимылдарын ырғақпен үйлестіру, музыкалық қабілеттерді дамыту.


6. "Қағысу"

Бұл ойын балалардың көңіл-күйін көтеру және саусақ моторикасын дамытуға көмектеседі.


Ойынның мәтіні:

- Саусақтарым қағысып, (қолды ұрып)

  Бір-біріне күліп тұрады. (саусақтарымен бір-біріне тигізу)


Ойынның мақсаты: Саусақтардың үйлесімді қимылдарын жасау, көңіл-күйді көтеру.


7. "Үйретуші саусақтар"

Бұл ойын балалардың жан-жақты дағдыларын дамытуға арналған.


Ойынның мәтіні:

- Бірінші саусақ үйретеді,

  Екінші саусақ тыңдайды.

  Үшінші саусақ көмектеседі,

  Төртінші саусақ жұмыс істейді,

  Бесінші саусақ қолдайды!

Ойынның мақсаты: Саусақтардың жұмыс істейтін рөлдерін тану және олардың қимылын үйлестіру.


8. "Қалтада не бар?"

Бұл ойын балалардың қиялын дамытады және саусақтарды пайдаланып, әртүрлі заттарды көрсетуді үйретеді.


Ойынның мәтіні:

- Қалтада не бар екен,

  Саусақтарым айтады.

  Бірінші саусақтың ішінде — доп, (саусақпен көрсету)

  Екінші саусақтың ішінде — қасық,

  Үшінші саусақтың ішінде — кілт,

  Төртінші саусақтың ішінде — шұлық!


Ойынның мақсаты: Саусақтарды дұрыс көрсету және заттарды сипаттау.


---


Саусақ ойындарының балаларға берер пайдасы:

- Ұсақ моторика: Саусақ ойындары ұсақ моториканы дамытудың ең тиімді жолдарының бірі. Ұсақ моториканың дамуы баланың жазу, сурет салу, тіпті сөйлеу қабілеттеріне де әсер етеді.

- Шығармашылық ойлау: Саусақ ойындары балалардың қиялын дамытып, оларды шығармашылыққа ынталандырады.

- Тіл дамыту: Саусақ ойындарында айтылатын өлеңдер мен мәтіндер балалардың сөздік қорын байытады, сөйлеу дағдыларын жақсартады.

- Қабілеттерді дамыту: Балалардың зейінін, есте сақтау қабілеттерін, ырғақ сезімін дамыту үшін саусақ ойындары өте пайдалы.


Қорытынды

Саусақ ойындары — балалардың дамуына маңызды әсер ететін тиімді құрал. Олар ойын арқылы баланың физикалық, психологиялық және әлеуметтік дамуына ықпал етеді. Әр түрлі жаттығулар мен ойындар балаларға ұсақ моториканы жақсартуға, тілін дамытуға, шығармашылық қабілеттерін арттыруға көмектеседі.

]]>
admin Fri, 10 Jan 2025 09:45:15 +0600